Založ si blog

Byť potrebný sa počíta

Môžeme sa pýtať, či naše konanie prináša plody užitočné pre ľudí v našej blízkosti. Byť užitočný a potrebný sa môže stať zmyslom života kohokoľvek, komu záleží na tom, aby svoj život prežil dobre. Vedomie, že ma niekto potrebuje, že so mnou počíta, že som súčasťou jeho života – prináša hlboké vnútorné uspokojenie, napĺňa to moju potrebu sebaprijatia a prijatia vlastného dôstojného miesta na tejto Zemi. Ak ma niekto potrebuje, znamená to, že o mne vie, že vie že existujem, aká som a čo dokážem, dôveruje mi, dôveruje mojim schopnostiam. To, že so mnou počíta znamená, že bezo mňa by si neporadil, alebo len veľmi ťažko. Počítať s niekým znamená zrátať moje a tvoje schopnosti a tak dosiahnuť výsledok hodný dvoch o dobro sa usilujúcich bytostí. A nakoniec, byť súčasťou niekoho života hovorí o tom, že som súčasťou jeho srdca, jeho myšlienok, jeho túžob, jeho snov, jeho dní. Teda vedomie, že ma niekto potrebuje, že so mnou počíta a že som súčasťou jeho života mení môj pohľad na mňa samú a na môj život. Moje dni prestávajú byť rovnaké, rovnako dlhé, rovnako nudné, ale naberajú vitálnu silu nového života.

Vlasy vo vetre a môj kulturista

21.04.2015

Kráčala som včera veľkomestom a sledovala som výklady, ani nie preto, aby som si pozrela čo je v nich nové – to som už vedela, ale chcela som obdivovať svoje dlhé vlnité vlasy, ktoré romanticky povievali vo vetre. Mám rada chvíle, keď mi vlasy vejú vo vetre. Nie som žiaden narcis, ale posledné týždne sa teším z mojich vlasov, ktorým som dovolila dorásť viac ako [...]

Dvojhlas

20.04.2015

Odpusť, že v tieto dni nereagujem na nič, iba na Tvoje objatie. Odpusť, keď k Tvojim otáznikom pripájam ďalšie, moje. Odpusť, že zbieram Tvoje noty a dávam ich do osnov na lásku len potichu. Vieš, niekedy potrebujem, aby si mi melódiu zaspieval sám. A ja sa chytím.

Päť jazykov lásky

16.04.2015

Každý z nás túži po šťastnom a naplnenom priateľskom vzťahu či manželstve, a predsa mávame pocit, akoby ten druhý hovoril iným jazykom. Gary Chapman hovorí, že jednou z príčin neporozumenia vo vzťahoch a v manželstve je to, že každý z nás hovorí iným jazykom lásky. Počas svojej viac ako 30-ročnej poradenskej praxe identifikoval päť jazykov lásky: Slová uistenia, [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

marysmile

Myšlienky a úvahy o živote v nás a okolo nás.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 43094x
Priemerná čítanosť článkov: 1724x

Autor blogu

Kategórie