Založ si blog

Koľko to stojí?

Koľko stojí chlieb? Vieme. Koľko stojí mlieko? Aj to vieme. Koľko stojí jeden prežitý deň?? Povedz mi to, prosím! TY mi to povedz! Hovoríš… námahu, úsilie, slzy, radosť, ideály… Vynásobme si to krát sedem, potom krát štyri a následne krát dvanásť = 365 dní plné našich snov, túžob, bolesti, úspechov i neúspechov. Deň za dňom hromadíme poklady vo vreckách nášho života. Chystám si posteľ na spanie a premýšľam o tom, že len pred niekoľkými hodinami bolo ráno, keď som si ju upravovala. Deň nasleduje za dňom, nevšímajúc si to, čo prežívame. Tajomné plynutie času nás ťahá dopredu – k nášmu naplneniu a zavŕšeniu nášho života. Deň, život, diagnóza, manželstvo, sloboda… všetko niečo stojí. A účtenky si prezeráme v tichej nočnej izbe so zatvorenými očami – ak si ich vôbec prezeráme. Jeden deň je drahá záležitosť platená prítomnosťou. Včerajšky boli – zajtrajšky ešte nie sú. Platí iba to dnes, keď varím, upratujem, plačem, smejem sa a nevzdávam sa.

Odkladám si účtenky mojich dní, aby som vedela, čo koľko stojí. A nezabudla.

Vlasy vo vetre a môj kulturista

21.04.2015

Kráčala som včera veľkomestom a sledovala som výklady, ani nie preto, aby som si pozrela čo je v nich nové – to som už vedela, ale chcela som obdivovať svoje dlhé vlnité vlasy, ktoré romanticky povievali vo vetre. Mám rada chvíle, keď mi vlasy vejú vo vetre. Nie som žiaden narcis, ale posledné týždne sa teším z mojich vlasov, ktorým som dovolila dorásť viac ako [...]

Dvojhlas

20.04.2015

Odpusť, že v tieto dni nereagujem na nič, iba na Tvoje objatie. Odpusť, keď k Tvojim otáznikom pripájam ďalšie, moje. Odpusť, že zbieram Tvoje noty a dávam ich do osnov na lásku len potichu. Vieš, niekedy potrebujem, aby si mi melódiu zaspieval sám. A ja sa chytím.

Päť jazykov lásky

16.04.2015

Každý z nás túži po šťastnom a naplnenom priateľskom vzťahu či manželstve, a predsa mávame pocit, akoby ten druhý hovoril iným jazykom. Gary Chapman hovorí, že jednou z príčin neporozumenia vo vzťahoch a v manželstve je to, že každý z nás hovorí iným jazykom lásky. Počas svojej viac ako 30-ročnej poradenskej praxe identifikoval päť jazykov lásky: Slová uistenia, [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

marysmile

Myšlienky a úvahy o živote v nás a okolo nás.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 25
Celková čítanosť: 43029x
Priemerná čítanosť článkov: 1721x

Autor blogu

Kategórie